Ako sa zbaviť prebytočných tukov a nehladovať?

V súčasnosti máme z hľadiska dostupných potravín možnosť prispôsobovať ich výber. A to napr. z hľadiska dodržiavania určitej diéty a snahy uchovať si štíhlu líniu alebo skrátka zhodiť kilá, ktoré považujeme za nadbytočné. A základom je v takomto prípade schopnosť efektívne spaľovať uložené tuky, respektíve prebytočné tukové zásoby čo sú viditeľné na miestach, na ktorých si to neželáme. A s ich spaľovaním môže funkčne pomôcť napríklad jedálniček, ktorý káže takzvaná keto dieta https://www.prodietix.sk/o-proteinovej-diete, čo pozostáva z konzumácie vysokoproteínových jedál a naopak má za úlohu znížiť príjem sacharidov.

fitness, šíthla

Prečo sú sacharidy škodlivé?

Lepším pojmom je, že sú nepriaznivé z hľadiska chudnutia. Ketónová, resp. proteínová či bielkovinová diéta má totiž za úlohu dostať naše telo a jeho metabolizmus do stavu ketózy. To je presnejšie stav, v ktorom telu chýba prioritné „palivo“, teda sacharidy a v takom prípade siahne po alternatívnych zásobách a zdrojoch energie- začne využívať tukové zásoby. A tým, že z nich čerpá energiu, ich zároveň rýchlejšie a efektívnejšie spaľuje. Tento stav sa však dá dosiahnuť, respektíve vyvolať len minimalizovaním príjmu spomenutých sacharidov.

cestoviny, sacharidy

Obmedzenia, účinky a rady

Teda áno, v každej diéte nájdeme nejakú prísnejšiu zásadu a platí to aj v tomto prípade. Pravidelná konzumácia jedál je však samozrejme potrebná a  tohto faktu si musí byť vedomý každý štýl stravovania, pokiaľ nevravíme o extrémnych a tých najprísnejších diétach. Pri tej ketónovej je odporučené konzumovať 5 jedál denne a to v menších porciách, pričom fáza ketózy pri dodržiavaní vyššie spomenutých zásad dokáže nastúpiť už po 2 až 3 dňoch.

To konkrétnejšie znamená, že sa organizmus, respektíve telo sa začne nastavovať do formy, v ktorej za primárny zdroj energie a teda aj spaľovania zvolí tuky miesto sacharidov, ktorých bude mať nedostatok. K funkciu celého procesu je však dôležité prijímať veľa bielkovín, čo napomáhaj k správnej funkcii svalstva, organizmu a metabolizmu. Dôležité je dbať takisto na zvýšenie pitného režimu.